دوره آموزش برنامه نویسی اندروید(کاملاعملی)

tolid-mohtava-mohtavayeno-android


 

ساعت برگزاری کلاسها در ایام تابستان 1395:

تعداد جلسات : 10 جلسه دو ساعته (هفته ای دو ساعت)

زمان آموزش : حدود دو ماه و نیم

ساعت شروع و اتمام کلاس : صبحها از ساعت 10 الی 12

برای کلاسهای خصوصی ، روز و ساعت قابل هماهنگی با دانش پژوهان عزیز میباشد.

مشاهده شهریه کلاسها 

جهت مشاهده محل برگزاری کلاسها روی اینجا کلیک کنید


در پایان دوره شرکت کنندگان توانایی ساخت برنامه هایی با چنین گرافیک و امکاناتی را خواهند داشت:

تولید محتوا ویژه تبلیت و گوشی

نمونه پروژه 1

تولیدمحتوا ویژه اندروید و نمونه کار برنامه نویسی اندروید

نمونه پروژه2

 

این کلاسها مناسب چه کساینه:

کسانی که مشغله زیادی دارن و سرشون شلوغه و حال و حوصله خوندن کتاب و دانلود کردن pdf آموزشی و دانلود فیلم آموزشی از اینترنتو ندارن و دوست دارن یک نفر مطالب وحاضر اماده جمع وجور کرده باشه و با یه ساختار منظم و مرتب بهشون یاد بده و با اینکار میخوان در وقتشون ، صرفه جویی کرده باشن.در واقع کار من و دوستانم ساده سازی کردن مطالب پیچیده آموزشی هست بطوریکه همه افراد بتونن مطلبو متوجه بشن و ازش استفاده کنن. تخصصمون آموزش و ساده سازیه.

 

ما پیشنهادمیکنیم تو کلاسهای ما شرکت کنید .میپرسین چرا؟

اگر میخوایین خیلی سریع برنامه نویسی اندروید رو شروع کنید وخودتون رو درگیر یکسری کلمات قلمبه سلمبه که در کتابهای دانشگاهی و کتابهای درسی و وبسایتهای آموزشی نوشته شده نکنید این کارگاه آموزشی مناسب شماست.

 

تولیدمحتوا برای گوشی وتبلت

نمونه پروژه 3

چی میخواییم تو کلاس بهتون بگیم که اینقدر تبلیغ میکنیم؟

ما از زبان جاوا برای برنامه نویسی اندروید استفاده میکنیم و از زبان برنامه نویسیxml ، برای درست کردن رابط کاربری (همون چیزی که مشتریان و کاربران شما روی گوشیشون می بیبنن )و از محیط اکلیپس برای اموزش جاوا و از محیط اندروید استدیو برای آموزش درست کردن برنامه (که در اصطلاح بچه های برنامه نویس اندروید app بهش میگن)استفاده میکنیم و من تمام این نرم افزارها رو بهتون اموزش میدم.
از نرم افزار genymotion برای تست برنامه هاتون و از نرم افزار oracle virtual machine برای نصب دیوایسهای جدید(گوشیها و تبلتهای جدید بصورت مجازی )روی genymotion استفاده خواهیم کرد.
از همون جلسه اول من همه این نرم افزارها رو بهتون میدم و کارو شروع میکنیم و برنامه نویسی رو یاد میگیرین.و چند تا برنامه هم مینویسین که دیگه حسابی خیالتون راحت باشه.

اموزش برنامه نویسی اندروید


 

آیا نیازه که از قبل برنامه نویسی بدونین؟

نیازی به دونستن هیچ زبان برنامه نویسی ندارید.در کل شما برای نوشتن برنامه های اندرویدی باید از دو زبان جاوا و xml استفاده کنید .در کارگاه آموزشی ، من از همون جلسه اول شروع میکنم این دو زبان برنامه نویسی رو از صفر بهتون آموزش میدم.پس خیالتون راحت باشه.

آخرش من میتونم چه برنامه های بنویسم؟

شما آخرش میتونی یه برنامه بنویسی که منوهای مختلفی داشته باشه.روش درست کردن منو رو تو فتوشاپ و نرم افزار ایلستریتور یا همون illustrator (که اسمش یه کم سخته) بهتون یاد میدم.بعدش میتونید برنامه هایی بنویسید که وقتی کاربر شما یکی از منوها رو انتخاب کرد ، مثلا آموزش یه نرم افزار خاص بهش نشون داده بشه..که حالا اون آموزشه میتونه فیلم باشه ،صدا باشه ، عکس باشه و یا شایدم نوشته باشه…
من هر چهار تاشو بهتون یاد میدم..و بعدش بهتون یاد میدم که چطوری برنامتونو تو مارکتهای اندروید (جایی که برنامه های اندرویدی رو برای فروش قرارمیدن مثل بازار و …) قرار بدین .با این مهارت ها شما میتونین هر برنامه دیگه ای رو بنویسین و بفروشین.
این ساده ترین کارهایی هست که یه برنامه اندرویدی میتونه تو خودش داشته باشه.اما همین چیزهای ساده رو اگر خوب یاد بگیرین یادگیریه مطالب پیچیده تر براتون آسون میشه.
از برنامه های پیچیده میشه به وصل شدن به سرور و خوندن اطلاعات از سرور و و کار کردن با دیتابیس ها اشاره کرد.البته در اواسط جلساتمون من اینارو هم بهتون اموزش میدم.اینا جزء مباحث متوسط هست.
مثلا برنامه ای که بتونه اطلاعات رو تو خودش ذخیره کنه.و بعدن که دوباره برنامه باز شد بتونه از دیتابیس اطلاعات رو استخراج کنه… فعلا زوده که بخوایین در مورد این مطالب اطلاعات داشته باشین و شما هم خودتونو درگیر اینجور مباحث نکنین بهتره.چون ممکنه از برنامه نویسی بترسین و هیچوقت سراغش نرین.اما من همه این مباحث و خیلی آسون و روان بهتون اموزش میدم.

حالا بریم سراغ سرفصلهای اموزشی (در یک نگاه کلی)  تا بدونید چه اطلاعاتی قراره بهتون آموزش داده بشه .

اگر کلمه عجیب و غریبی دیدین نگران نباشین.چون اصلا سخت نیستن ..فقط ممکنه خارجی باشن و کمی عجیب.اما سخت نیستن هیچکدوم.شما در سه بخش کلی در کارگاه ، توانایی برنامه نویسی و نوشتن برنامه های اندرویدی رو پیدا میکنید.

بخش اول: جاواو محیط برنامه نویسی جاوا

بخش دوم : xml و شناخت بخشهای مورد نیاز xml برای برنامه نویسی اندروید

بخش سوم:نرم افزار اندروید استدیو و شروع به نوشتن برنامه های اندروید


 tolid-mohtava-mohtavayeno-android-app

حالا سرفصلهای هر سه بخش رو براتون مینویسم که در جریان جزئیات هم قرار بگیرین:

بخش اول آموزش :جاواو محیط برنامه نویسی جاوا

معرفی جاوا

  1. تاریخچه جاوا
  2. چرا ‏open source‏ ؟
  3. انواع زبان های برنامه نویسی ‏
  4. مفسر ها و کامپایلر ها
  5. نحوه اجرای برنامه های جاوا
  6. ویرایش های جاوا و قابلیت های آنها
  7. برنامه نویسی ‏Object Oriented Programming
  8. کتابخانه کلاس جاوا
  9. محیط توسعه جاوا
  10. JDK )java developer kit)
  11. JVM)java virtual machine)
  12. JRE)java runtime environment)
  13. Garbage collection
  14. اصو ل نامگذاری در جاوا (‏Naming‏)‏

 

 برنامه نویسی در جاوا

  1. اولین برنامه در جاوا
  2. نمایش متن
  3. Comment ‎های ‏java documentation
  4. استفاده از(‏IDE‏) محیط های توسعه ‏ ‏Eclipse‏ جهت توسعه نرم افزار
  5. مفاهیم حافظه در جاوا
  6. تصمیم گیری و عملگر های رابطه ای
  7. عبارات کنترل و تکرار
  8. ساختار های کنترلی
  9. ساختار های شرطی
  10. عبارت تکرار ‏while
  11. عملگر های تخصیص دهنده
  12. عملگر های افزاینده و کاهنده
  13. انواع اصلی ‏primitive type‏ در جاوا
  14. عبارات شمارنده و کنترل تکرار
  15. عبارات تکرار ‏for
  16. عبارت ‏do- while
  17. عبارت چند انتخابی ‏switch
  18. عملگر های منطقی

متد ها ‏

  1. کلاس ها، متد ها و فیلد های شی گرایی درجاوا
  2. متد ها و فیلد های ‏Static
  3. اعلان و فراخوانی متد ‏
  4. قلمرو اعلان
  5. Overloading‏ متد ها در جاوا

     آرایه ها و رشته ها و فایل ها

  1. انواع اصلی و مرجع
  2. آرایه ها
  3. عبارت ‏for‏ پیشرفته
  4. آرایه های چند بعدی
  5. آرگومان های خط فرمان
  6. Array list
  7. کاراکترها و رشته‎ ‎ها
  8. کلاس ‏String
  9. متدهای کار با کاراکترها و رشته ها
  10. مقایسه رشته ها
  11. متد های ‏String
  12. اتصال و استخراج رشته ها

 کلاس ها، اشیا و متغییرهای نمونه

  1. اعلان کلاس و نمونه سازی یک شی از کلاس
  2. مقدار دهی شی ها با سازنده ها
  3. مفاهیم کنترل دسترسی (‏Public , private , protected‏)‏
  4. کلمه کلیدی ‏this
  5. کلاس ‏‎ super
  6. متد های سازنده کلاس
  7. کپسوله سازی و متد های ‏set‏ و ‏get
  8. Finalize
  9. کلاس های ‏Static
  10. وراثت در جاوا
  11. کلاس ‏Object
  12. برنامه نویسی چند ریختی ‏Polymorphismکلاس های ‏abstract
  13. کلاس ها و متد های ‏final

    بخش دوم آموزش :xml و شناخت بخشهای مورد نیاز xml برای برنامه نویسی اندروید

1. معرفی XML
2. علت به کارگیری XML در توسعه اندروید
3. معرفی اجزای تشکیل دهنده یک layout در اپلیکیشن اندرویدی
4. آشنای با استاندارد UTF-8
5. معرفی namespace
6. نحوه نامگذاری namespace در سیستم عامل اندروید


 

 از اونجایی که اسم نسخه های مختلف اندروید اسم دسرهاست بد نیست کمی استراحت کنیم و یه نوشیدنی داغ با یه دسر خوشمزه نوش جان کنیم.حتمن ما تو کلاسامون از این نوع نوشیدنی ها و دسرهای خوشمزه خواهیم داشت.tolid-mohtava-adndroid-programming1


بخش سوم آموزش: نرم افزار اندروید استدیو و شروع به نوشتن برنامه های اندروید

شروع کار با اندروید

  1. اندروید چیست؟
  2. آشنایی با انواع دستگاه اندرویدی و بررسی ساختار سیستم عامل اندروید
  3. معرفی فریمورک اندروید
  4. درباره محیط برنامه نویسی
  5. نسخه های اندروید و امکانات افزوده شده در هر ورژن
  6. آشنایی با ART
  7. معماری سیستم عامل اندروید
  8. ایجاد اولین پروژه
  9. ایجاد دستگاه مجازی آندروید
  10. ایجاد تنظیمات راه اندازی
  11. اجرا و اشکال زدایی برنامه های آندروید
  12. خروجی گرفتن برنامه ها بر روی گوشی و تبلت

 البته در همون جلسه اول این بخش بطور اجمالی توضیح داده میشه.اما چون شما در جلسه اول یه جورایی با بعضی قسمتهایی که در این بخش اموزش میدم آشنایی نداشتین ، یکبار دیگه در جلسات بعدی این بخش رو بصورت مفصل آموزش میدم بهتون…فرقش اینه که حالا دیگه اطلاعاتتون خیلی بیشتر شده و  مطالب این قسمت و خیلی خوب متوجه میشین.


 

طراحی انواع Layout

  1. Liner Layout
  2. Relative Layout
  3. Table Layout
  4. Grid Layout
  5. Frame Layout

بررسی Activity در اندروید

  1. Activityچیست؟
  2. چرخه حیات Activity
  3. ازبین بردن یک Activity
  4. پیداکردن عناصر طراحی
  5. طراحی برنامه Player

    بررسی Fragment

    1. آشنایی با Fragment
    2. فرگمنت در ورژن های مختلف اندروید
    3. معرفی قطعات Fragments
    4. چرخه حیات Fragment
    5. پیاده سازی فرگمنت در اکتیویتی
    6. انواع Fragment
    7. مفهوم فرگمنت
    8. تفاوت اکتیویتی و فرگمنت
    9. آشنایی با Fragment Manager
    10. آشنایی با FragmentTransaction
    11. آشنایی با support.v4
    12. آشنایی با getsupportActionbar
    13. آشنایی با Viewpager
    14. Navigation Tabs
    15. ViewPager

بررسی Intent

  1. آشنایی با Intents
  2. آشنایی با Action
  3. آشنایی با Data
  4. آشنایی با URI
  5. Intentهای ضمنی و صریح
  6. رویدادهای Broadcast با Intents
  7. جابجایی در صفحات به واسطه آن ها
  8. پیدا کردن و استفاده از Intents دریافتی درون یک فعالیت
  9. گوش دادن به تغییرات باتری
  10. گوش دادن به تغییرات اتصال
  11. مدیریت گیرنده AndroidManifest در زمان اجرا
  12. دسترسی به منابع Resource
  13. Shape Drawable
  14. Gradiant Drawable
  15. کار با رنگ ها Color Drawable
  16. دیباگ خط به خط کد و طریقه Log گرفتن
  17. سایزهای استاندارد تصاویر و آیکن ها

صدا و تصویر

  1. پخش فایل هاص صوتی و تصویری
  2. آشنایی با ویجت های پخش رسانه
  3. Videoview
  4. MediaPlayer

    پایگاه داده در اندروید

  1. ذخیره سازی اطلاعات باShared Preferences
  2. خواندن اطلاعات ذخیره شده درShared Preferences
  3. دیتایسsqlite
  4. نشانه گرCursor
  5. معرفيSQLiteOpenHelper
  6. پیاده سازی دیتابیسSqlite
  7. ایجاد جداول و اونواع لیستها
  8. آشنایی با نرم افزاهای مدیریتSqlite
  9. عملیات ها
    1. افزودن رکورد
    2. ویرایش رکورد
    3. حذف رکورد
    4. لیست گیری و جستجو

 

با این سرفصلهایی که براتون نوشتم و بهتون اموزش میدم شما میتونید اکثر برنامه های مورد نیازتون رو بنویسید.اگر در خلال کلاس احساس کردین مطالب بیشتری نیاز دارین سرفصلهای پیشرفته تر هم بهش اضافه میکنم که البته به ساعات دوره اضافه میشه.ولی بهتون قول میدم اکثر برنامه هایی که در بازار و مارکتهای مختلف نوشته میشه و منتشر میشه برای فروش،  با همین اطلاعات هست…نه بیشتر و نه کمتر…

نکته خیلی مهم : نوع تدریس معلمی که بهتون آموزش میده و نوع پروژه ای که در کلاس به عنوان کار عملی انجام میدین خیلی مهمه و باعث یادگیریه شما میشه…و از اونجایی که سالها در زمینه آموزش به افراد و سازمانهای مختلف تجربه بدست آوردم ، پروژه هایی رو براتون در نظر گرفتم که صفر تا صد برنامه نویسی اندروید با توجه به سرفصلهایی که گفتم رو خوب یاد بگیرین و بتونین برنامه های زیادی بنویسین و از برنامه نویسی لذت ببرین.


برای مشاوره و ثبت نام در کلاسها میتونین مستقیم با بنده در تماس باشین و اطلاعات بیشتری در مورد کلاسها بگیرین  .


 

 

 

tolid-mohtava-mohtavayeno-contact

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *